نکات شستشوی مبل در منزل

مراقب چوب های مبل باشید

قبل از شستشوی مبل باید بدانیم که پایه‌ های چوبی آن نباید در مقابل آب زیاد قرار بگیرند.آب با نفوذ به بافت چوب باعث فاصله افتادن بین لایه های آن می‌شود و به‌ اصطلاح عامیانه مردم چوب باد می‌کند و مرور زمان باعث پوسیده شدن چوب و تخریب کامل چوب‌ های مبلمان می شود. باید بدانیم با توجه به تجمل‌ گرایی جوامع امروزی و قیمت گران ست های مبلمان نگهداری صحیح از این وسیله در اولویت خانواده‌ های متوسط و ضعیف جامعه قرار دارد.

 

تمیز کردن لکه ی جوهر از روی مبل چرم :

برای درمان لکه های سخت مانند جوهر از الکل مالشی استفاده کنید. لکه های تیره، مانند لکه های جوهر، به خوبی به آب و صابون یا سایر روش های مایع پاسخ نمی دهند. در عوض، سر یک گوش پاک کن را با الکل آغشته کرده و روی لکه را به الکل آغشته کنید تا جوهر آن بلند شود. گوش پاک کن را عوض کنید. باز این کار را تکرار کنید تا دیگر سر گوش پاک کن رنگ نگیرد. و لکه از بین برود.

روش تمیز کردن مبلمان چرم :

برای تمیز کردن مبلمان چرم، ابتدا روی آن را گردگیری کنید و سپس با صابون زین یا مایع ظرفشویی با آب گرم برای لکه های جزئی چرم استفاده کنید. برای بیشتر چرم ها می توانید از روش صابون و آب استفاده کنید که برای پارچه هایی مانند پنبه و … استفاده می شود. اگر نگران استفاده از مایع ظرفشویی هستید، از صابون زین ساخته شده مخصوص سطوح چرمی استفاده کنید و همین روش را دنبال کنید.

 

تمیز کردن لکه ی چربی از روی مبل :

لکه های چربی را با جوش شیرین خیس کنید. استفاده از آب و مایعات دیگر روی لکه های چربی ممکن است فقط چربی را به اطراف پخش کند. در عوض، روی لکه را با جوش شیرین بپوشانید و اجازه دهید چند ساعت بماند. جوش شیرین چربی را از مواد می گیرد. سپس می توانید آن را مسواک یا برس نرم بزنید و سپس جاروبرقی بکشید.

 

پاک کردن لکه از روی مبل پارچه ای

در مرحله اول برای استفاده از محلول لکه بر جوش شیرین و سرکه،مبل را با جارو و دستمال تمیز کنید. تا گرد خاک روی مبل باقی نماند.

قبل از استفاده از این محلول مقداری از آن را روی قسمتی از پارچه مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید. در صورتی که برای پارچه مبل مشکلی بوجود نیاورد و رنگ آن از بین نرفت میتوانید با استفاده از پارچه ای تمیز محلول را به آرامی روی لکه ها بکشید و با پارچه خشک دیگری مبلا را خشک کنید اجازه دهید مبل به صورت کامل خشک شود.